24 Temmuz 2015 Cuma

İzmir Köfte Tarifi

Ege yöresine ait ve en sevdiğim köfte çeşitlerinden biri de İzmir Köftedir. 

Ben bugün  ne pişirsem diye düşünürken çocuklarımın ikisi birden köfte deyince İzmir köfte de karar kıldım. Tüm çocukların en sevdiği tattır köfte. 
Kızım köfte haricinde çok az  kırmızı et tükettiği için sık sık yapmaya çalışırım. Gelişim çağındaki çocuklarımıza protein gerek..



Malzemeler
1/2 kg köftelik kıyma
2-3 dilim bayat ekmek veya galeta unu
 3-4 adet patates
8-10 dal maydanoz
1 yemek kaşığı salça
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 adet kuru soğan
1 yumurta
3 diş sarımsak
3-4 adet domates
3-4 adet sivri biber
yeteri kadar tuz, karabiber, kimyon
 Yapılışına gelince:

  • Kıymaya ince kıyılmış soğan, ıslatılmış ekmek içi, yumurta, sarımsak, tuz, karabiber, kimyon ilave ederek 10 dakika kadar yoğurunuz.  
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp oval şekli veriniz. 
  • Patatesleri yıkayıp soyup yarım santim dilimlere kesiniz. 
  • Tavaya yağ koyup patates ve köfteleri kızartınız. 
  • Fırın tepsisine patatesleri yan yana diziniz. 
  • Her patatesin üzerine köfte yerleştiriniz.
  • Köftelerin aralarına domates ve biber dilimleri yerleştiriniz.
  • Salçaya 2 çay bardağı su koyup sulandırınız. 
  • Köftelerin üzerine gezdirip kapak örterek fırında veya ocakta 15 dakika pişiriniz.
  •  (Bana göre tadı daha güzel olduğu için ben fırında pişirdim.)
Afiyetle..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...