16 Aralık 2008 Salı

mercimek köfte

mercimek 1

Tadından asla vazgeçemeyeceğim bir lezzet daha.
Bayılıyorum bu lezzete.
Soğanın aroması belirgin olmalı mümkünse:)
Yağı tuzu baharatları da yerindeyse değmeyin lezzetime...
Ben soğan ve salçayı kavurarak yapıyorum, bu şekli cok daha lezzetli geliyor çiğ tat gelmiyor sanki.

Bu tarifi bugüne kadar yayınlamamış olmama da şaştım.

Tarifi temize çekip sitede yayınlamış olmama en çok İdil sevinecek.
İdil can dostum benim, Cafe dönemindeyken menüde mercimek köfte olduğunda hiç şaşmaz siparişini verirdi.
Onu sevindirmek için koca bir kase mercimek köfte ya da mantı yapın yeter:)
Canım dostum buyur tarif elinin altında hazır hemen print edebilirsin:) Sonunda…

Yapmayanlarımız varsa deneyin derim, çok kolay bir tarif ve sevmeyenini de az gördüm...


mercimek 2


malzemeler
• 2 su bardağı kırmızı mercimek
• 1,5 su bardağı ince bulgur
• 2 adet kuru soğan
• 1 demet maydanoz
• 1 demet dereotu
• 2-3 çorba kaşığı salça
• 1 limon
• tuz, karabiber, pul biber, kimyon, az kekik
• Zeytinyağı



Hazırlanışı
• 2 bardak mercimeği yıkadıktan sonra üzerini 3-4 parmak geçecek kadar su ekleyerek pişirin.
• Mercimekler pişince ve suyunu çekmeye başladığında içine bulguru ekleyerek tencerenin altını kapatıp beraber demlendirin.
• Demlenme işi bitince, geniş bir kaba alarak soğutuyoruz.
• Bu sırada yeşil malzemelerimizi ince kıyıyoruz.
• Soğanı sıvıyağda kavuralım, ağır ateşte soğanlar yanmasın.
• Bir süre kavrulduktan sonra üzerine salçayı ekleyerek kavurmaya devam edelim.
• Kavrulan soğanları ve yeşillikleri mercimeğe ekleyerek karıştıralım, iyice yoğuralım.Baharatlarını da ekleyelim damak zevkimize göre acısını arttırabilir yada azaltabilirsiniz ölçü vermedim ben.Ama kimyon 1 tatlı kaşığı yeterli gelir.
• Köfte şeklinde sıkarak şekil verip servis yapabiliriz.


My creation


* Ben içine taze soğan kullanmıyorum, onun yerine kuru soğanı kavuruyorum, böylece soğan kokma sorunu yaşanmıyor.

* Misafirlerinize yapacağınız zaman taze soğanlarını ayrı doğrayıp kasede servise sunabilirsiniz, arzu eden alır ve üstüne serperek yiyebilir.

* Mercimeklere ne zaman bulguru eklemek gerekir en önemli kısım burası ve en korkulan kısmı.Baktınız ki mercimekler pişmiş ve şişmişler, ve suyunu çekmeye başlamış göz göz oluyorsa tamam demektir.Göz göz olup fokurdar ve sıçrar etrafa o vakit ocağı kapatabilirsiniz ve hemen bulguru atıp güzelce karıştırın ve demleyin.


Afiyet olsun,
Figen KARAVAŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...