22 Aralık 2008 Pazartesi

Çikolatalı, içi kıvamlı, süngerimsi Muffin ...

bitter ciko

Tarifi yabancı bir siteden aldım ama site linkini almamışım !
Resmi gördüğüm anda evet bu tarif bana göre demiştim:)
Çikolatalı, kıvamlı ve nemli gibiydi.
Hemen denedim ve sonuç aynen beklediğim gibi çıktı, içi kıvamlı, hafif nemli çok güzel bir Cup Cake oldu.

Oğluş okuldan eve gelince mis kokuları duydu, ve heemn mutfağa koştu:)
Önce neden beni beklemedin diye sitem etti, zira biz artık bu tür kek vb. ikramları oğluşla yapıyoruz:) Hoş 3 yaşından beri biz onunla mutfaktayız ama artık ciddi anlamda bana yardımı oluyor.O derece birlikte yapıyoruz !

Sonra da hemen bütün cup cake lerin kabaran kenarlarını eliyle tırtıklayıp afiyetle yedi:) O resmi de aşağıda göreceksiniz:)

Tarifte beyaz damla çikolatası kullanılmıştı ancak bende kalmamıştı. Tat olarak değil ama görsel olarak daha etkili bir sunumu vardı.
Tarifte buttermilk var, ancak bu ürün Türkiye’de olmadığı için bizler süt ve sirke ile bu işi çözüyoruz biliyorsunuz. Aşağıda da açıklama yaptım.

Tavsiye ediyorum,deneyin…



kemirmeısırık

Teaspoon = tatlı kaşığı
Buttermilk= 80 gr. Ilık süte 1 çorba kaşığı sirke koyalım ve 15 dk
bekleyelim. Sütümüz koyulaşacaktır. Buttermilk iniz hazır.

Malzemeler


(A)
125 gr kek un
25 gr kakao
1 teaspoon kabartma tozu
1/3 teaspoon karbonat
1/4 teaspoon tuz
40 gr toz şeker
30 gr esmer şeker

(B)

1 yumurta hafif çırpılmış
75 gr erimiş margarin
80 gr buttermilk

(C) Opsiyonel
Beyaz damla çikolata
Bitter damla çikolata

Yapılışı:

• A daki malzemelerin hepsini bir kapta karıştırın
• B deki malzemelerin hepsini çırpalım
• A malzemelerini B malzemelerine yavas yavaş ekleyelim ve sadece karışacak kadar karıştıralım. Spatula ile yapabilirsiniz.
• Damla çikolataları ekleyelim ve yine azıcık karıştıralım.
• Kalıpların %75 i kadarını dolduralım
• Üzerlerine tekrar damla çikolata koyalım
• 180 derecede pişirelim.
• Bende 20 dk. Da pişti, siz fırın ısınıza göre kontrollü gidin.

Afiyet olsun,
Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...