5 Aralık 2008 Cuma

Fethiye'den bir tarif - Elma tepesi keki

elmalı 1



Çılgınlık yaratan tarif !
İzmir grubumda 2 gündür ortalık poğaça yapan arkadaşlarla doldu:)
Mailler poğaçalara büründü:)

Bu meşhur Bayatlamayan Poğaça dan sonra arkadaşlarım birde tatlı bir tarif isteriz dediler.

Yemekbiz mail grubumuzda 2006 senesinde sevgili Fethiye bir tarif yazmıştı gruba.
O dönem Zeynep yaptı bu tarifi ve yayınladı, ben de yapılacaklar arasına almıştım lakin yapamadım.

Yine geçen hafta bu kek gündeme geldi ve yine gruptan birkaç arkadaş yapmıştı.
Ben yine hadi Figen yap şu tariflerini bekletme daha fazla dedim ve bu sabah hazır bahanemde var hani arkadaşlarım istedi ya bayram öncesi evde misafir olacak, şöyle kolay ama güzel lezzetli tarif.!

Sabahın köründe kalktım yapacağım, baktım elma bitmiş 2 adet kalmış hemen çıktım aldım elmamı, gitmişken ıspanakta aldım Nilhan ın pidesini yapağım, ama şu anda konumuz bu değildi değil mi•?

Yaptım. Çoook beğen-dik-dim:)
Eşim geç çıkacaktı ve o çıkmadan yetişti kek.
Bayıldı….


elmalı 2


Bu kek aslında hani Noel zamanı yoğun içleri ıslakımsı meyveli kekler yapılır yurtdışında onlar gibi.
İçi oldukça kıvamlı , üstü çıtır kırılgan, tarçın ve muskatın inanılmaz bütünlüğünü hissediyorsunuz damağınızda.

Ayrıca bu tarifin kıvamı benim daha evvel yapmış olduğum şu tarifime de çok yakın, az bir hoş koku farkı var ve benim o tarifimin tabanı oldukça kıtırdı ama iç lezzet çok yakın.

Ben tarifi tekrar aşağıya yazıyorum.
Bu muhteşem lezzet için Fethiye’ye çok teşekkür ediyorum.
Onun da bir an evvel tariflerine geri dönmesini bekliyorum:)



A malzemeleri
  • 2 bardak şeker
  • 1/2 bardak sıvı yağ
  • 2 yumurta
  • 4 bardak, ufak kup halinde doğranmış mayhoş elma

B malzemeleri
  • 2 bardak un
  • 1 fiske tuz
  • 2 tatlı kasığı tarÇın
  • 1 tatlı kaşığı muskat
  • 2 tatlı kaşığı karbonat
  • Firini 170 dereceye ayarlayın, ısıtın.
  • “A” malzemelerini bir kapta karıştırın. ( elmalar hariç )
  • “B” malzemelerini de başka kapta karıştırın.
  • Birlestirip iyice karistirin.
  • Yaglanmis, 22x33cm firin tepsisine dökün ( ben büyük kare borcam kullandım )
  • Onceden isitilmis firinda yaklasik 1 saat pisirin.
  • Ben de tam 50 dk. Da pişti.Ama siz 40 dk. dan sonra kontrol edin.

Sıcak, ılık, soğuk, dilediğiniz gibi servis yapın.
Üzerine vanilyalı dondurma yakışıyor, eminim kaymak da yakışır.
Biraz ağır olabilir ama tatlı sevenler için çok güzel olur.



muskatı bilmeyen arkadaşlarımız için resmini çektim.

MUSKAT

Afiyet olsun
Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...