22 Ağustos 2008 Cuma

İrmik-Kedidili-Şanti





İzmir hala çok sıcak!
Artık havalar serinlesin bol bol yağmur yağsın istiyorum!

Dün 30 kg. domatesten kış için hazırlık yaptım. Sabah erkenden başladım ki sıcaklara yakalanmadan bitsin. Şükür hepsi bitti. Allah sağlıkla yemeği nasip etsin diyorum.

2005 yılında Kış Hazırlıkları diye yazı yazmıştım yaptığım hazırlıklardan bazılarını paylaşmıştım sizinle. Bu bilgilere buradan ulaşabilirsiniz…


Geçtiğimiz hafta ise sıcaklardan tatlı olarak ne yapsam diye düşünüyordum.
Aynı zamanda da evde var olan ama kullanılmayan kedidili bisküviler de var, irmik var hala cafeden kalma. Ne yaparım derken aklıma aşağıda uydurma tatlı geldi.
Toz Kremşantiyi genelde kullanmıyorum eşime ve bana çok yağlı geliyor.
Ama pastacılıktan da şanti var elimde hadi onu da üstüne kullanayım biraz dedim.

Tabii bu malzemeleri çeşitlendirmek çok mümkün damak tadınıza ne uygunsa ekleme yapılabilir. Mesela ben ceviz koyacaktım lakin bitmiş! O gün fark ettim ve hemen alışveriş listesine yazıldı.
Seviyorsanız hindistancevizi de çok yakışır.

Dedim ya ne severseniz konulabilir meyve dâhil, ama ben meyveli sevmediğim için koymadım.


Malzemeler
• 2 paket kedidili
• 1 lt. süt
• 8 yemek kaşığı irmik
• 12 yemek kaşığı toz şeker
• 3 yemek kaşığı kakao
Üstü için;
• 200 gr. Toz şanti ve çırpmak için 200 ml süt

Yapılışı;
• Büyük kare borcamda yaptım ben, borcamın tabanına kedili bisküvilerini süte batırarak ıslatıp dizdim.

İrmik için;
• Sütü, irmiği, şekeri ve kakaoyu birlikte tencereye alalım
• Karıştırarak pişirelim kaynamaya başlayınca 5 dk. daha pişirip koyulaşmasını sağlayalım, içine bir paket vanilya ekleyelim
• Pişen irmikli karışımı kedidili bisküvilerin üzerine dökelim
• Biraz soğuyunca Kremşantiyi soğuk sütle çırpalım ve son kat olarak irmiklerin üstüne yayalım.
• Dolapta soğuduktan sonra servis yapabiliriz.

Afiyet olsun,
Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...