14 Eylül 2008 Pazar

Saman Patates ve Misket Köfte - Birlikteliği :)






Bu tarif 2006 senesinden beri bekliyor.
Resmini de Cafe de çekmiştim.
Geçen gün yemekbiz mail grubumuzda bir soru soruldu ve benim aklıma bu yemek geldi, arkadaşlarımla paylaştım.
Ve aklıma geldi,fark ettim ki bu yemekleri yazmadım bloğa. Bu ve daha çok tarif var yazılmayan, resimleri çekilmiş olan.

Bu yemeğin dana etlisi de yapılıyor ona da biz Cafe de Talaş Kebabı diyorduk.
Buna Bülbül Yuvası da deniliyor. Farklı isimlerle anılıyor yörelere göre sanırım.

Hazır Ramazan ayındayız belki köfteli yemeklere farklı bir sunum olarak size fikir olabilir.

Hepimize Hayırlı Ramazanlar diliyorum.
Sağlıkla, huzurla ve bereketiyle geçsin.


Yapılışı
• Köfte harcını istediğiniz şekilde hazırlayın.
• Bu harçtan misket köfteler yapıp ister fırında isterseniz yağda kızartın.
• Diğer taraftan göz kararı istediğiniz kadar patatesi rendeleyin
• Suda iyice yıkayın ve süzün, bol yağda kızartın
• Sarımsaklı yoğurt hazırlayın bir kâsede hazır dursun
• Servis sırasında resimdeki gibi, önce yoğurt, üstüne patates ve köfte koyun, en üste yine azıcık yoğurt dökün.
• Ya da tam tersi önce patates, üstüne köfte ve en üste yoğurtta yapabilirsiniz.
• Acı severseniz kırmızı pul biberi yağda kızdırın ve en üste dökün mükemmel oluyor.

Afiyet olsun.
Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...