16 Ağustos 2008 Cumartesi

Oğlum 6 Yaşında ve Spiderman Pastamız...







Oğlum 6 yaşına girdi !:)



Ama ne maceralı bir pastaydı!



Bu pastanın aslında olması gereken hali;

Kare, yüksek bir apartman ve apartmana asılı duran meşhur spiderman.

Olacaktı lakin olamadı. Neden mi? Detaylar aşağıda… Masal gibi yazılmış…



Baştan söylüyorum yazı çok uzun! Varsa vaktiniz okuyun yoksa direkt SON DAKİKA Pastasına bakabilirsiniz efendim:) Ben blog açtım açalı bu kadar uzun yazmadım:) Artık evdeyim ya, azıcık vaktim var ya başladım yazmaya:)



15 Ağustos doğum günü için uygun bir tarih değil arkadaşlar. Her sene aynı sıkıntıyı yaşıyoruz.

İzmir gibi bir tatil şehrinde yaşıyorsanız arkadaşlarımızın çoğu bu zamanlarda özellikle de hafta sonları tatilde oluyorlar.

Bu sebeple de biz normal tarihte doğum günü kutlayamıyoruz.

Kreşte erken doğum günü kutlardık ve Çeşme’de yazlıkta ailecek şeklinde.



Bu sene tam tarihinde yapalım istedik lakin bu defada oğlumun yüzme kulübü denk geldi Perşembe ve Cuma akşamı kulüp vardı bu sebeple Cuma akşamı yapamadık şans.

Cumartesi de gelecek arkadaş yoktu:)



Ben de haftaya yaparız dedim ve pasta falan yapmayacaktım haftaya Salı için org. düşünüyordum.

Lakiinnn oğlum Perşembe gününden pasta demeye başladı zira pastasının temasını aylar öncesinden belirlemişti. Spiderman olacaktı, üstelikte halata bağlı, asılı duracaktı baş aşağı:) Ve daha birçok detay vardı.



Partiyi sonraki hafta yapacağımızı ve pastanın da o hafta olacağını söyledim ama ne dese “ ne yani benim pastam olmayacak mı yarın beni doğum günüm pastasız mı olacak hani spiderman ?”



Da daaaaa. Anne bunu duyarda nasıl rahat olur.

Perşembe akşamı baba ile oğul havuza gittiler ben de arkalarından hemen 2 saat içinde spiderman figürünü yaptım. Havuz dönüşü Ulus figürü görünce sevinçten delirdi “annecim pasta mı yapacaksın” diye nasıl sevindi kuzum:)



Cuma günü de pandispanya ve krema yapar 3 ay önce yapılmış bir şeker hamurum vardı onunla kaplarım diye düşündüm.



Ama Cuma günü bazı sebeplerden dolayı pastaya 11.30 da başlayabildim pandispanya pişirdim, kremasını yaptım tam pastanın içine krema süreceğim Moskova dan arkadaşım sürpriz yaptı ve geldi biraz onunla sohbet derken pastayı kremaladım ve dolaba koydum ve ortalık temizlendikten sonra çıktık çünkü havuza gitmeliydik pasta bitemedi elbette.



Dedik Cumartesi günü bowling dönüşü bitiririz ve keseriz akşamına.

Cumartesi öğlen saat 12 de Ulus un arkadaşı kutlama için aradı o anda aklımıza geldi, arkadaşın müsaitse gelsinler birlikte olun en azından dedik. Evet, arkadaşı müsaitti! Ulus nasıl sevindi kuzum havalarda.



E tabii anne de bir telaş saat 12 de belli olan bir durum ve saat 3 e pasta yetişecek, ortalık toparlanacak, hadi geçtim başka ikramlar yapmayı pasta bitsin hele:)



O 3 ay evvelinden yapılan şeker hamuru yumuşamadı! Kaç kere mikrodalgaya soktum kim bilsin. Yok, olmadı yine de deneyeyim belki biraz açılır dedim ne mümkün taş gibi kaldı mı, e ne olacak? Kremalı pasta da yapmam oğlum hayal kırıklığı yaşayacak vakitte kalmadı saat 1 oldu.



Tanrım hemen bir yeni şeker hamuru yapılır ve 1 dk. Bile beklemeden hemen o lökeşe gibi olan hamur o sıcakta ( son katta oturuyorum ) açılır ne vakit o hamur merdaneye alındı ve pasta kaplandı anımsamıyorum:) Kendimden geçmişim:)



Hemen ardından figür yerleştirildi ve baktım olmaz çok sadece en azından biraz hareket lazım o sıra komşum geldi böyle de iyi bırak der.

Olur mu ya Ulus. O anlamaz iki ara derede nasıl yapıldığını.



En azından hemen 2–3 örümcek yapayım, hadi örümcekler yapıldı, hadi kalemle ağ görünümü verildi azıcık. Hadi o spiderman bir halata tutunsun bari:)) E hadi hemen bir kutlama yazılsın pasta çevresine.



Derken ancak bu kadar olabildi ve saat 15.00 te pasta bu şekle gelmişti.

Hemen mutfak temizlendi anne temizlendi:) O sıcakta mutfakta klima yok siz tahmin edin beni pasta yapanlar:)



O mutfağın neresine klima takılabilir bulana ödül vereceğim:)



Sonuçta son dakika, araya sıkışmış bir pastada olsa oğlum çok beğendi çok mutlu oldu. Ona kalsa o siyah spiderman istedi ama annesinin elinde gri kalem yoktu yapamadı klasik yaptı:) Kreşten arkadaşı ve alt komşumun oğlu ile çok eğlendiler. 3 örümcek vardı 3 ünü de hemen paylaşıp yediler ama spiderman figürüne kıyamadı oğlum o benim dedi bıraktı:)



Şimdi de Puslar’ lı bir pasta istiyor oğlum! Nasıl yani ?))))



Hala burada mısınız okuyor musunuz?

O halde teşekkür ederim size:)







Pandispanya ve krema oğlumun istekleri doğrultusunda yapıldı ama fena olmadı hatta pek güzel olmuş dedi yiyenler.



Ara kreması çikolatasızdı ve çok hafifti deneyin derim.



Pandispanya Malzemeleri;



• 21 cm.lik çember kalıp kullandım ki pandispanya biraz yüksek olsun.



• 6 yumurta

• 170 gr toz şeker

• 110 gr un

• 1/2 çay bardağı portakal suyu

• 50 gr kakao







Ara kreması için malzemeler ( ben 2 ölçü yaptım )



Oğlum arasına parça çikolata istediği için kremasına beyaz çikolata kullanmak istemedim zira yaz sıcağında ağır gelecekti.



• 3 su bardağı süt

• 1/2 su bardağı nişasta ve 2 yemek kaşığı un (Tepeleme değil)

• 1 su bardağı şeker

• 1 paket Vanilya

• 2 yumurta

• 200 ml. Sıvı krema – 1 küçük paket



Pandispanyanın yapılışı;



1. Yumurta sarısı ve beyazlarını ayırıp, yumurta aklarını şekerin yarısı ile kar gibi oluncaya ve bıçakla kesilebilecek kıvama gelinceye kadar çırpıyoruz.

2. Şekerin geri kalanı ile yumurta sarılarını krema gibi oluncaya kadar çırpıp, portakal suyunu ilave edip kaşıkla veya spatula karıştırıyoruz.

3. Kakao ve unu elekten geçirip, tüm malzemeleri bir araya getirip yumurta aklarını söndürmeden tahta bir kaşık ile hafifçe karıştırıyoruz.

4. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında pandispanyamızı yaklaşık 30–35 dk kadar pişiriyoruz.





Ara Kremanın Yapılışı;



• Ara krema için süt, şeker, nişasta ve unu iyice çırptım.

• 2 yumurtayı da ekleyerek tekrar çırptım ki yumurtalar iyice dağılsın.

• Tüm malzemeyi pişirip, koyulaşınca, ocaktan aldım.

• İçine vanilyayı ekleyip tekrar karıştırdım.(Bu arada çok iyi karıştırsanız da topaklı kalabilir, sıkıntı etmeyin.)

• Krema iyice soğuyunca içine 1 pk. Krema ekleyerek tekrar mikserle çırptım. Bu aşamada kremamız pütürsüz bir görünüm alıyor…







• Pişen pandispanyayı 4 kata ayırdım.

• Kat aralarını ılık şekerli sütle ıslattım

• Vanilyalı kremayı sürdükten sonra üstlerine parça çikolata serptim.

• Tüm katlara bu işlemi uyguladıktan sonra buzdolabında 1 saat beklettim.

• Daha sonra ganaj hazırladım

o 200 ml. Krema ile 200 gr. Bitter çikolatayı birlikte erittim.

• Tüm pastanın çevresini bu ganajla kapladım.

• Yine buzdolabında bekledim.

o Ben strech filme sardım çünkü ertesi gün devam edebildim ancak siz aynı gün yapacaksanız en azından 1 saat o ganajın donması için bekleyin, iyice donduğundan emin olduktan sonra çıkarıp işleme devam edin.

• Ganajladığımız pastamızı dolaptan çıkaralım.

• Hazır aldığımız ya da evde yapabildiğimiz şeker hamurunu açıp pastamızı kaplayalım. Figürlerimizi yerleştirip pastamızı hazır hale getirelim.



Oğluşum canım oğlum. İnşallah yaşamında mutlu olursun. Sağlıklı olursun.

Sevdiklerinle ve seni seven insanlarla birlikte ol benim bir tanecik oğlum…



FİGEN KARAVAŞ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...