17 Aralık 2010 Cuma

Pratik, lezzetli, pırasalı yemek

Size yine çok pratik bir tarif vereceğim.
Ama inanın lezzeti harika!


Meyaneli Pırasa yemeği

Baba tarafım Yugoslav göçmeniydi.
Rahmetli babaannem bu yemeği çok güzel yapardı. 
Çocukluğumdan anımsarım bu tarifi. Buna rağmen bu yemeği bugüne kadar hiç yapmadım.


Pırasa

Bizde pırasa çok rağbet görmez. Geçen gün 1 kg pırasa aldım börek yaparım belki dedim ama yapamadım. Kolayından kavurdum. Lakin lezzet eksikti istediğim tat yoktu.
Derken bugün aklıma geldi, hemen minik bir ilave ile lezzeti yakaladım:)

Efendim;
1 kg. Pırasa zeytinyağı ile kavrulur. Tuz ve karabiber serpilir.
Diğer tarafta yarım su bardağı suyun içine 1 çorba kaşığı tepeleme un ilave edilir
Unu suda iyice eritin ve bir süzgüden geçirin ki topak topak olmasın
Ve bu unlu su karışımını ( ben meyane diyorum ) kavrulup pişmiş pırasaya dökün ve sürekli karıştırarak pişirin.
Ve sonra afiyetle yiyin.

Mutlaka deneyin, pişman olmazsınız:)

Herkese iyi bir hafta sonu diliyorum…
Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...