26 Aralık 2010 Pazar

Mikrodalga - Kaşarlı Mantar

Mantar

Fırında kaşarlı mantarı uzun yıllar sadece fırında pişirdim.
O şekilde yaklaşık 1 saat fırında kalıyordu.
Önce tereyağı ile fırınlıyordum ki iyice yumuşamalarını bekliyordum.
Daha sonra kaşarları ilave edip kızarmalarını, dolayısı ile süre uzun oluyordu.

Fakat son iki senedir mikrodalga fırınımı kullanmaya başladım, ön işlem diyebiliriz.
Şimdi toplamda 15 dk da pişme işlemi tamamlanıyor.

Çalışan ve mikrodalga fırın kullanan bayanlara ciddi anlamda zaman kazandırıyor.

toplu

  • Mantarları temizliyoruz
  • Zeytinyağ ile yağlıyorum
  • Mikrodalga fırında 8–10 dk pişiriyorum,
  • Mantarlar bu şekilde iyice pişmiş ve yumuşamış oluyorlar.
  • Pişen mantarları güveç kabına alıp üzerlerine bolca kaşar rendesi ekliyoruz.
  • Fırını ızgara konumuna ayarlayıp yaklaşık 3-4 dk kaşarlar eriyip kızarana dek fırınlıyoruz.
  • Bu işlem için mikrodalga fırında pişirmeye uygun kapaklı kap gerekli.
Benim kullandığım kap kapaklı ve içeride biriken buharı kapağında bulunun sibobu sayesinde dışarı veriyor.
  • Burada 500 gr mantar kullandım yani bir paket.. 1 kg ile yaptığımda görülen güveç kabı tamamen doluyor.
  • Ben artık zeytinyağ ile yapıyorum ama isterseniz son aşamada tereyağı da ekleyebilirsiniz mantarların göbeklerine.

Afiyet olsun,
Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...