8 Aralık 2009 Salı

Turunc Receli


DSC00010



Merhaba
Bahcemdeki turunc agacini goruntuledim sizler icin once. Onlari dalindan koparmak istemiyorum. Goruntu cok guzel cunku.
Iclerinden 10 tanesini sectim ve recel yapmaya karar verdim. Esasinda epey ugrastirdi beni ama lezzeti ortaya cikinca keyif aldim acikcasi.
Turunc receli icin internette arama yaparken sevgili Tijen'e email attim. Tijen'de benimle tarifini paylasti tesekkur ederim kendisine.
10 adet turunc
4 bardak seker

3 bardak su
1/2 limon suyu
Turunclari once rendenin ince kismi ile rendeledim.

Portakal soyar gibi turunclarin kabuklarini dilimledim.
Her dilimin icindeki beyazimsi kismi kestim aldim.

Daha sonra bu kabuklari kucuk rulolar haline getirip igne ile ipe dizdim.
Biraz s1k1 tutun ipi, gevsemesin. Tum kabuklari bu islemden gecirdikten sonra suda bekletin.

3 gun sabah ve aksam olmak uzere suyu degistirdim.
3.gun sonunda seker ve suyu kaynattim.

Turunclarida suyu degistirdikten atese koydum.
Kaynattim. Acisi gitmisti.
Sonra kaynayan seker ve su karisimina dahil ettim.
Birlikte kaynattim. Limonunu ilave ettim.
Dinlendirdikten sonra iplerden
siyirarak kavanoza aldim.

Cok hos kokulu, leziz bir recelim oldu.

Not: Kabuklarindan arindirilmis turunclarin suyunu cikattim.

Suyu ateste kaynatin, tuz ilave edin.

Daha sonra siseye alip uzerine biraz zeytinyag ilave edin.
Salatalar icin harika bir eksiniz olur.

Afiyet olsun.

Zeynep Tore.
Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...