20 Aralık 2009 Pazar

Hashasli Tahin Pekmezli Ekmekcikler

Merhaba ,
Hashasi tuketmeye Eskisehir'de alistim. Eskisehir'de hanimlarin hep dolaplarinda vardir.
Hashasli bir cok cesit hamur isi uretebiliyorlar. Bu tarifde Eskisehir'de yasadigim donemde komsumdan aldigim bir tarif. Gectigimiz yaz Eskisehir'den ziyaretime gelen bir arkadasim bana Kusadasi'nda yoktur diye hashas getirmisti 2 paket. Sagolsun. 1 paketi tuketmistim. Bugun dolapta ikinci paketi gorunce hemen bu tarif aklima geldi. Dolabimda da gerekli malzemeler mevcuttu.
Hemen yapima gectim.

Kullandigim malzemeler:
  • 1/2 lt sut,
  • 1 cay fincani zeytinyag,
  • 1 tatlı kaşığı şeker,
  • 1 tatlı kaşığı tuz,
  • 1 paket maya ( kuru maya kullandim),
  • 2 yumurta (1 tanesinin sarısıni ayirdim uzerine surmek icin),
  • aldığı kadar un.( un miktarini olcmeyi hic beceremedim.)

İc icin ise:

  • haşhaş ezmesi,
  • tahin ve pekmez,
  • 1 kahve fincani toz seker,
  • 1 kahve fincani sivi yag.
  1. Hamur icin gerekli tum malzemeyi bir araya getirin.
  2. Sutun ilik olmasina dikkat edin.
  3. Yaklasik 30 dk ilik bir ortamda sarmalayip hamuru dinlendirin, mayalansin.
  4. Ic malzemelerini bir arada ezerek karistirin.
  5. Hamurunuz kivama gelince 6 parcaya bolun.
  6. Merdane ile acin. Manti hamuru inceligi ideal.
  7. Actiginiz hamurlara ic malzemesini yayarak surun.
  8. Uzun rulolar yapin ve sonra ruloyu kendi etrafinda dondurun.
  9. Tum hamurlara ayni islemi uyguladiktan sonra uzerlerine ayirdigimiz yumurta sarilarini surun.
  10. Daha sonra keskin bicak yardimi ile derin cizgi cizin.
  11. Isitilmis (180C) firinda alt ust kizarana dek ( 35 dk) pisirin.

Sonrasi mi?


Hemen bir cay demleyin ve afiyetle yiyin :))


Sevgilerimle.

Afiyet olsun.

Zeynep M. Tore

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...