13 Ekim 2009 Salı

Kakaolu, Klasik ama Lezzetli Kurabiye

PIC_0146



14 EKİM 09; Dün akşam bazı arkadaşlarımızın bizi uyarması ile farkettik ki sitenin şu anki hali sadece Mozilla dan girince düzgün görünüyor ve yorum bırakılabiliyor.

Onun dışında Internet Explorer ve Google Chrome tarayıcılarından girdiğinizde şablon kaymış ve de yorumlar kısmı görünmüyor.


En kısa sürede bir çözüm bulacağız.

-------------------------------------------





Merhabaaaaa:)

Uzun zaman oldu değil mi yazmayalı.

Blogu epeyce ihmal ettik farkındayız.

Lakin hem ben hem de Zeynep oldukça yoğun ve koşturmalı günlere devam ediyoruz.

Öyle ki ben okulların kapandığını anımsıyorum sadece ve bir baktım ki okullar yine açılmış ve de yaz bitmiş!

O derece koşturmalı bir yaz geçirdik ailece ve inanın hiçbir şey anlamadık bu yaz sezonundan.



Neler mi oldu ? Anlatıyorum ama uyarıyorum uzun olacak yine:)



Önce okullar kapanır kapanmaz boya badana işine girdik ani bir kararla üstelik hiç planlarımızda yokken. Hadi o hengameyi atlattık hemen Çeşme’ye gittik kayınvalidemin yazlığına. Dönüşte de ben temizlik vs yapıp evimi yerleştirecektim.



Lakin eşim orada düz yolda hatta kumsalda düştü.Her şey 5-10 saniye içinde oldu.

Ama hasar büyüktü.Ayak altı yarıldı iki yerinden diz kapağı ciddi zarar gördü ve de sağ el bileğinde iki kırık! Biz hastanede şok geçirdik nasıl olur bunca şey diyerek zira biz dikiş için gitmiştik lakin hastane çıkışı tekerlekli sandalye ile çıktık. Şaka gibiydi:)



Gören herkes üzgün bir şekilde "trafik kazası mı" ? diye soruyordu ve biz "hayır sadece düz yolda düştük" dediğimizde insanların yüz ifadesini siz tahmin edin.



Hal böyle olunca hemen eve döndük ama 2 ay eşim işe gidemedi 1 ay boyunca ayağa kalkamadı sağ eli zaten kullanamadı. 2 hafta boyunca her gün pansumana götürdüm. Ardından Çeşme de Özel hastanede yapılan alçı yanlış yapılmış onu değiştirdik vs derken hastanelerden çıkamadık.



Ha bu arada evin temizliği aynen kaldı ve ben kendimi bile göremedim bunca süre…

Sonuçta çok sükür atlattık sayılır yavaş yavaş normale döneceğiz gibi.



Oğluşumun okulu açıldı 2. sınıfa başladık:)



Sanırım, İNŞALLAH artık yaşamımız düzene girecek, ümid ediyorum:)



Allah görünmez kazalardan korusun hepimizi arkadaşlar anlık her şey yaşamımız anlık…

********



Bu arada efendim Blogumuz yeni şablonu ile yayında ÇOK ŞÜKÜR:)



Biliyorsunuz blogumuzu sildiler yeniden kurtardık vs o sürede şablon kaydı ve ayarlar gitti derken ilgilenemedik, hoş pekte anladığımız söylenemezdi:)



Ama imdadımıza Morpatlıcan Seda’cım Sarı Şekerim yetişti.

Sağ olsun canım benim dünden beri blog için şablon aradık denedik durduk.

Ellerine sağlık canım arkadaşım benim, her şey için çok çok teşekkür ederiz sana.

Kendi işleri pastaları yetmezmiş gibi hiç üşenmeden bir tek lafımla hemen uğraştı yaptı canımmmm benim...



En azından artık sayfamıza yeniden düzen geldi ve bizi bu eziyetten kurtardı Morpatlıcanım şekerim:)



Gelelim Kurabiyemize,

Bu kurabiye sene başında yapılmıştı. Oğluşumun okuluna göndermiştim sınıfta arkadaşları ile yesinler diye.



Ama yayınlamak bugüne kısmetmiş. Geç oldu ama daha fazla güç olmasın:)



Klasik ama lezzetli ve de çok dayanıklı bu kurabiyeler tam çocuklarımız için inanın.



Tarif aşağıda. Yazı yine çok uzun oldu.

Korkarım ben bu uzun uzun yazmalara alışacağım ya da belki de alıştım bile:)))






PIC_0140





Kakaolu Kurabiye

24 ~ 30 adet



• 2 adet yumurta

• 1 su bardağı pudra şekeri

• 250 gr. Margarin / Tereyağı, oda sıcaklığında

• 1 paket kabartma tozu

• 1 paket vanilya

• Aldığı kadar un

• 2 çorba kaşığı kakao





1. Derin bir kapta yumurta, tereyağı ve pudra şekerini iyice karıştırın.

2. İçine unu, vanilyayı ve kabartma tozunu ekleyip kıvamlı bir kurabiye hamuru hazırlayın.

3. Hamuru ikiye ayırın ve yarısına 2 çorba kaşığı kakaoyu ekleyip yoğurun.

4. Hamurları 15-20 dk dinlendirin.

5. Merdane ile iki hamuru da dikdörtgen şeklinde ayrı ayrı açın.

6. Daha sonra iki hamuru üst üste koyun ve rulo yapın hamuru.

7. Rulo yaptığımız hamurdan bezelere koparıp şekil verin.

8. Yağlanmış veya yağlı kâğıt serilmiş fırın tepsinize dizin.

9. 170 derece fırına kurabiyelerinizi koyun ve ve 5 dk. Sonra fırın ısınızı 130-150 dereceye düşürüp kurabiyelerinizi pişirin.



Yaklaşık 30 dk da pişiyor.






kakaolu kurabiye



Afiyet şeker olsun...

Figen Karavaş


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...