6 Şubat 2009 Cuma

PIRASALI BOREK


Merhaba

Uzun suredir blog icin bir tarif uygulayamadim. Yemekbiz gurubundaki dostlar biliyor halimi. Is yogunlugu, ev yogunlugu, kis mevsimi, sevgili hastaliklar yakami birakmadi bu sene. Yine de buna sukur diyoruz.

Bu hafta yine ev revir gibiydi. Zipzip hastalandi once, ardindan kayinanne.
Zipzip cabuk topladi kendini ama kayinanne yasliligin verdigi direncsizlikle zorlandi.


Isyerindeki yogunluk sebebi ile izin alamadim. Aile yakinlarimiz nobetlese gelip baktilar.
Ben nihayet bugun izin alabildim. Aile yakinlarimizdan Nevin ablamiz cok guzel pirasali borek yapar. Ona gidince hep bize bu boregi yapar ben cok seviyorum diye.

Bugun hazir bizde iken, bana ogretmesini istedim. Kirmadi benim ricami.
Evde pirasa yoktu. Hemen firladim manava. Pirasa aldim geldim.

Malzemelerimiz:
750 gr pirasa
1 kahve fincani sivi yag
4 yemek kasik yogurt
tuz, kirmizibiber, karabiber
1 kg un
su
tuz
1 paket margarin, 1 cay bardagi sivi yag

Once pirasalarimizi kucuk kucuk dograyip, 1 kahve fincani koydugumuz sivi yag ile pisirelim. Diger taraftan un,su,tuz ile yumusak bir hamur hazirlayalim.
Sonrasinda yogurdugumuz hamurdan bezeler yapalim.

Bu bezeleri biraz un ile kucuk kucuk yuvarlaklar halinde acalim. Alt icin 17 tane, ust icin 15 tane beze hazirladik.

Bezeleri hazirladiktan sonra, margarinimizi eritip, sonra icine siviyag ilave ettik.


Bu karisimi sonra her acilan kucuk yufkaya surduk.


Her kata surup yagdik iyice, alt icin ayirdigimiz 17 kucuk yufkaya surdukten sonra tepsimize koyup elimizle bu yaglanmis hamuru tepsinin sekline gore bastirarak yerlestirdik. Sonra pismis pirasamiza karabiber, kirmizibiber ve yogurdu ilave edip hamurumuzun uzerine yerlestirdik.

Daha sonra kalan bezelere ayni islemi uyguladik, kucuk yufkalar actik, yagladik ve harcin ust kismina yerlestirdik.

Alt yufka ile ust yufkayi birlestirirken alttan alip uste dogru bukmeler yaptik. Boylelikle piserken birbirinden ayrilmayacak.

Sonrasinda firini 200 C ye getirdik, isittik.
Tepsimizi orta bolume yerlestirdik. Yaklasik 25 dk da kizarmis bir sekilde boregimiz oldu.

Bugun diyet yoktu bana, umarim bu satiri obezite kontrol doktorum okumaz :)) Ne yapayim, aylardir hamur isi yapmiyorum evde yememek icin,
yada hazirlayip pisirip hemen ise gidiyorum yememek icin. Insanin nefsini kontrol etmesi zor oluyor bazen. Yinede ben direncliyim bu ara. 1 agustostan bu yana epey kilo kaybettim.

Kizarmis pirasa boreginden 2 dilimi yedim. Demlenmis cay ile.
Ohh sefam olsun diyerek :))

Afiyet olsun bana ve tarifi deneyenlere.

Sizleri seviyorum.

Zeynep Tore.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...