17 Şubat 2009 Salı

BAT - Tokat'a ait bir tarif





















Merhaba !

Bugun sizleri degisik bir lezzet ile tanistirmak istiyorum. Ben bu lezzeti yillar evvel tatmistim.
Ankara'da ogrencilik yillarimda bir arkadasim vardi, satirlarimi okur belki. Uzun yillar gecti aradan. Ailesi Tokat'li idi. Annesi "bat" yaptiginda bizi cagirmisti. Degisik gelen bu lezzeti cok sevmistim o zaman. Birgun isyerinde yine konusunu yapiyordum, birlikte calistigim cok sevdigim Ceyda'cim annem Tokat'li size birgun yapsin Zeynep abla deyince cok sevindim. Ve gecen cuma "bat" yemege davet edildim. Ozlemisim. Gercekten guzel bir tat. Tarifi ve goruntuleri sizlerle paylasmak icin kac gundur sabirsizlandim. Gecenin bu saatinde uyumadim, paylasip huzurla uyumak istiyorum :)


Malzemeleri siralayim size :

2 su bardağı ince bulgur
1 su bardağı yeşil mercimek
100 gr. asma yaprağı
2 su bardağı ceviziçi
2 adet sivri biber
2 adet domates
1 yemek kaşığı biber salçası
1 demet maydanoz
Yarım demet dereotu
1 yemek kaşığı reyhan
1 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı nane


Sizlere nasil yendigi hakkinda bilgi vermek istedim. Goruntuledik.
Asma yapragini elinize aliyorsunuz, sonra karisimdan bir kasik icine koyup, sarmalayip yiyorsunuz.





Once yapraklarimizi haslayalim.
Sonra mercimekleri ayiklayip ilik suda 20 dak bekletip suzun, tencereye koyun ve 2 bardak su ilave ederek yumusayana kadar pisirelim. Bulguru ilave edin.
Sogumasini bekleyin, soguyunca salca, ince dogranmis yesil biber, kucuk kucuk dogranmis domates, nane, maydanoz, reyhani karisima ilave edin.
Dilerseniz nar eksisi ile tadlandirabilirsiniz.
Yerken uzerine ceviz ici dokebilirsiniz.


Afiyet olsun.
Zeynep Tore.


not: Bana yeniden bu guzel lezzeti hatirlatan ve hazirlayan sevgili Ceyda'nin annesi Asuman hanima tesekkur ediyorum. Emeginize saglik.
Hersey paylasildikca guzel.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...