2 Kasım 2008 Pazar

Krep

Kahvaltı


Hafta sonu kahvaltıları özeldir değil mi?
Ben çok özeniyorum hafta sonu kahvaltı masalarına.
Bu aile ile olabilir, arkadaş, dost masaları olabilir her biri ayrı zevk veriyor bana.
Gerçi uzun zamandır sabah kahvaltısına davetim olamadı.

Krep bu kahvaltı ziyafetlerinde çok sık yer alan bir lezzet.
Özellikle oğluşum krep sevdalısı. O krepi ya sade ya da nutellalı seviyor:)
Cumartesi sabahı krep yapmama rağmen bu sabahta “ lütfen yine krep yapar mısın anneciiimmmmm lütfeennn nutellalı yiyeceğim” diyen sevimli bir surat karşısında 2 gün üst üste krep yapıldı el mahkûm:)

Ancak bunca senedir krep yapılır, bu tarif arkadaş gruplarında, yemekbiz mail grubunda ve birçok yemek mail gruplarında paylaşıldığı halde blogda yer almadı.
Nedenini bilmiyorum ama sanırım çok sık yapınca doğal geliyor ve aklıma gelmedi bugüne kadar yayınlamak:)
Bugüne kısmetmiş demek ki diyelim.



Tabaktakiler; Fıstıkezmesi, nutella, turunç reçeli,çilek reçeli, geremez ve zeytin...


Aynı tarifi tatlı ya da tuzlu olarak iki şekilde de kullanabiliyorum.
Tatlı yapacaksam yani içine karamelize edilmiş muz vb. koyacaksam ( onun da tarifini bir ara yazarım ) o zaman harcına 2 yemek kaşığı şeker ilave ediyorum tatlı krep oluyor.

Ölçülere sadık kalın ve bu ölçüler hiç şaşmaz.

malzemeler

• 1,5 su bardağı un
• 3 Yumurta
• 2 Su bardağı süt
• 3 Yemek kaşığı sıvı yağ
• Bir çimdik tuz

Tüm malzemeler karıştırılır. Ben blendırla karıştırıyorum.
Sonra tavaya az yağ konur ve yarım kepçe kadar harçtan dökülür, önlü arkalı pişirilir:)


Afiyet olsun
Figen Karavas

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...