14 Ocak 2008 Pazartesi

Patatesli Kabaklı Mücver
































Merhaba,
Bugün evdeyim ve hem temizlik yapıyorum hem de günlük yemek işlerimi.
Geçen haftadan 2 adet kabak kalmıştı buzdolabında. Ben o kabakları salata yapmayı planlarken:) sevgili eşim mücver istedi. E hal böyle olunca mücver olurverdi kabaklar:)

Sayfaya Mücver tarifi koymadığımı farkettim hazır sıcak sıcak yapmışken hemen yazayım istedim zira hemen yazmazsam diger bekleyen tariflerim gibi yayınlanmayı bekleyecek.

Ben mücvere kuru soğan koyuyorum, o kurusoğanın tadı mücvere bence çok yakışıyor.

Buyrun efendim tarifimiz...


Malzemeler

• 2 adet kabak
• 1 adet patates
• Yarım çay bardağı süt
• Yarım su bardağı kaşar peyniri ( ya da ne varsa )
• 1 adet kuru soğan
• 2 adet yumurta
• 6 yemek kaşığı un
• 1 demet maydanoz – 1 demet dereotu
• 1 çay kaşığı karbonat / ya da yarım paket kabartma tozu
• Tuz, karabiber

Yapılışı
1. Kabakları ve patatesi rendeleyelim, rendelenmiş malzemeyi suyunun gitmesi için avuç içimizle sıkalım.
2. Kuru soğanı rendeleyelim, kaşar peynirini rendeleyelim, maydanoz ve dereotunu da kıyalım.
3. Tüm malzemeyi karıştıralım. Tuzunu karabiberini ayarlayalım.
4. Kızgın yağda kızartalım ve kızaran mücverleri süzgülü bir kaba ya da havlu kağıt serilmiş bir kaba alalım fazla yağlarını almış olalım.

Not: Un oranı, yumurtalarınızın büyüklüğüne göre değişebilir artı ay da eksi yapabilirsiniz. Burada önemli olan malzemenin özleşmesi ve tavaya koyduğunuzda dağılmayacak kıvamda olması. Ama unu hiçbir zaman harcı sert yapacak kadar koymayın, mücverin özelliği gider.

Afiyet Olsun,

Figen Karavaş


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...