6 Kasım 2016 Pazar

Kumpir Tarifi



Evde Kumpir
Her ne zaman dışarı da bir şey yemiş olsam her seferinde hiç keyifle yemediğimi farkediyorum.
Kumpir de bunlardan biri oldu.
Kumpiri hazırlayan çocuğu izledikçe yok ben bunu evde kendim hazırlamalıyım dedim.

Hiç sevmiyorum özensiz öylesine çalışmak için yapılan menülerden yemeyi
En son yediğim kumpirde bunlardan biri oldu.
Ardından çocuklarım için kendi kumpirimi kendim hem de büyük bir zevkle sağlıkla hazırladım.
Onlarda çok beğendi doğrusu:)
Hem çok pratik, hemde çok leziz 
Sizlerde denemek isterseniz işte tarifim
EVDE KUMPİR
5-6 adet haşlanmış patates
1 su bardağı haşlanmış bezelye
2 adet haşlanmış havuç
3-4 adet sosis
Arzuya göre dilimlenmiş yeşil-siyah zeytin
1 kase rendelenmiş kaşar peyniri
50 gram tereyağı
Ketçap- mayonez
1 tatlı kaşığı un
Yapılışı
  • Geniş bir tencerede patatesleri ve havuçları haşlayın.
  • Havuçların kabuğunu soyup küp küp doğrayın.
  • Sosisleri küp küp doğrayın.
  • Bir kasenin içerisine kaşar peynirini rendeleyin.
  • Patetesleri sıcakken rendeleyin.
  • İçerisine tereyağı,  tuz ve bir tutam kaşar peyniri rendesi ekleyerek yağı eritene kadar karıştırın.
  • Bir borcamı yağlayıp tabanına un serperek püreyi içerisine boşaltıp düzgünce yayın.
  • Küp şeklinde doğranmış havucu, sosis ve bezelyeyi de patateslerin üzerine eşit gelecek şekilde dizin.
  • Üzerine kaşar peyniri serpiştirin.
  • 200 derece fırının üst rafında kaşarlar eriyene kadar pişirin.
  • Dilimleyerek ketçap ve mayonezle sıcak servis yapın.
 

    Afiyetle..

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

    Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...