29 Aralık 2015 Salı

Mantar Kurabiye Tarifi

Mantar Kurabiye
Hepimizin sevdiği bir kurabiye çeşidi elbette vardır.
Bizim evde en çok kızım sevdiği için sık sık yapıyorum bende
Aslında ben tuzlu kurabiye sevenlerdenim.
 Bu kurabiyeyi de ben bekarken yaklaşık 20 sene önce filan 
yani lise çağlarım da annem çok sık yaptırırdı 
o yüzden pek sevmem. 
Lakin bu kez de kızım severse bende seve seve yaparım. 
Ne yapalım dünya bi yana çocuklar bi yana:)


Tarifime gelince
Malzemeler
2 yumurta
1 yumuşak margarin
2 paket buğday nişastası
1 paket pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1,5 su bardağı un
Mantar şekli vermek için:
1yemek kaşığı sıvıyağ
1yemek kaşığı kakao
Yapılışı

  • Yumurtaları ve pudra şekerini iyice çırpın.
  • Margarini, nişastayı, unu ve kabartma tozunu da katıp yogurarak yumuşak bir hamur elde edin.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizde yuvarlayin ve tepsiye dizin.
  • Küçük bir tabağa az miktarda sıvıyağ koyun.
  • Ayrı bir tabağa da 1 kaşık kakao koyun.
  • Mantar şeklini vermek için ben maden suyu şişesinin ağız kısmını kullanıyorum. 
  • Maden suyu sisesini önce sıvıyağa sonra kakaoya batırıp kurabiyelerin üzerine hafifçe bastırın.
  • Tüm kurabiyelere mantar şeklini verdikten sonra 170 derecede önceden ısıtılmış fırında beyaz pişirin.
  • (Hafif pembelesene kadar pişirilir.)
  • Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...