6 Mart 2012 Salı

PATATESLİ BÖREK

Malzemeler:
3 yufka
Yarım su bardağı süt
2 kaşık yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta sarısı

İç Malzemeler:
4 adet orta boy patates
Bir su bardağı peynir (Ben süt çökeleği kullandım)
Yarım su bardağı kaşar
Tuz, pulbiber

Yapılışı: Patatesleri halayıp çatalla eziyoruz. ezdiğimiz patateslerimize peyniri, kaşarı, tuzu ve pulbiberi ekleyip karıştırıyoruz. Yufkayı mutfak tezgahına seriyoruz ve yoğurt, süt, sıvıyağ karışımını üzerine yayıp ikiye katlıyoruz. Patatesli harcı uzunlamasına yayıyoruz (aşağıdaki gibi) ve rulo şeklinde sarıyoruz. Sardığımız börekleri 4 parmak kalınlığında kesip yağlı kağıt tepsiye diziyoruz. Diğer yufkalara da aynı işlemi uyguluyoruz ve yumurta sarısı sürüp 180 derece fırında 40-45 dakika pişiriyoruz. Affiyetle sıcak sıcak yiyoruz... Ben böreklerimi pişirmeden önce 3-4 saat buzdolabında beklettim, dolaptan çıkardıktan sonra yumurta sarısını sürdüm.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...