27 Temmuz 2011 Çarşamba

Pesto Sos



Uzuuunnn bir aradan sonra yeniden merhaba:)

En son yazımdan sonra malum Blogger lara giriş yapılamadı ve ben de bu süreçte çok fazla sıkıldım.
Hem ülkemin nelerle uğraştığına, uğraşmadığına... Hem de ciddi anlamda soğudum blog yazmaktan...

Taki bugüne kadar.
Zira dün mail gruplarında evimizde neler pişiyor diye yazışırken Pesto Sos tarifini istedi arkadaşlarım.

Daha evvel TuzBiber Dergisi için yazmıştım yani dergide yayınlanmıştı ama siteye ekleme şansım olmamıştı.
Bu yüzden baskılar da çoğalınca el mahkûm otur yaz bari hem siteye de eklemiş olursun dedi iç sesim:)

Lafı uzatmıyorum ve direkt tarife geçiyorum:)
Az daha ısınmam gerekli sanırım, yeniden yazmaya:)


Pesto Sos

Pesto sos


Malzemeler
• 50 gr dolmalık fıstık
• 2 paket fesleğen ( 50 gr )
• 40 gr parmesan peyniri
• 70 ml kadar zeytinyağı
• 3 diş sarımsak
• Tuz ve beyaz biber



Yapılışı;
1. Öncelikle fıstıklarımızı yağsız tavada biraz çeviriyoruz altın sarısı olunca ocağı kapatıyoruz

2. Mutfak robotumuza önce;
 Fesleğenleri
 Fıstıkları
 Sarımsakları
 Parmesan peynirini
 Zeytinyağını
 Tuz ve beyaz biberi ekliyoruz

3. Ve hepsini birlikte robotta çekiyoruz

4. Arada robotun kapağını açıp kenarlara yapışanları spatula ile sıyırıp işlemi tekrarlıyoruz

5. Hepsi iyice püre olduktan sonra bir kavanoza alıp buzdolabında muhafaza edebiliriz.

6. Ayrıca parmesan peynirini seviyorsanız damak zevkinize göre peynir oranını çoğaltabilirsiniz.


pesto

Herkese sağlıklı, keyifli, bereketli, bol kahkahalı bir yaz sezonu diliyorum

Kış sezonu için ayrıca temennide bulunacağım söz J


Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...