12 Mayıs 2010 Çarşamba

Kabak Çiçeği Dolması

KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI

PIC_0490



Merhabaaa efendim:)
Ne çok ara vermişiz değil mi?

Artık alıştınız zaten bir görünüyoruz bir kayboluyoruz, yaşam koşturmasına kapılıp blogu ihmal ediyoruz ama inanın her şey ucu ucuna yetişiyor bazen.

Bu resim de geçen yıldan kalma o vakitler yayınlayamamıştım bu seneye kaldı.
Bu sene henüz yapamadım pazara gidip bakmam gerekli.

Çok zor gibi görülen ama aslında yapmaya başlayınca ve el alışınca o kadarda zor olmadığını anladığımız bu tarif çokkk lezzetli:)



PIC_0488


Ben sözü uzatmıyorum hemen kesiyorum zira evde yapılacak çok işim var çok, hangisine nasıl yetişeceğim bilemiyorum.

Var mı yardımıma gelecek biri:)



PIC_0494


Tarifin ölçülerini ortalama verdim çünkü çiçek adedine göre siz bu ölçüleri ayarlayabilirsiniz.


Malzemeler
• Çiçek basına 1 tatlı kaşığı pirinç
• Taze soğan tercihim ( ya da kuru soğan )
• 1 çay bardağı zeytinyağı ( harcına ve üzerine )
• 1 su bardağı su
• 1 demet dereotu ve bir miktar taze nane
• Domates - tuz –şeker-karabiber

Yapılışı

1. Kabak çiçeklerini tek tek yıkayalım
2. Bir kaba pirinci koyup içine incecik kıydığımız soğanları, naneyi ve dereotunu ilave edelim
3. Tuzunu, karabiberini şekerini ve yağını da ekleyip tüm malzemeyi karıştıralım
4. Domatesleri rendeleyelim ve harca ekleyelim
5. Her bir kabak çiçeğinin içine bu malzemeden yaklaşık bir tatlı kaşığı kadar koyup yaprakları birbirinin üzerine kapatarak yassı bir tencereye dizelim.
6. Doldurulan çiçeklerin üstüne az zeytinyağı gezdirelim ve limon sıkalım
7. Bir su bardağı suyu ilave edip kısık ateşte pişirelim.



PIC_0492



Afiyet olsun,
Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...