25 Mayıs 2010 Salı

GÜNCELLEME-Hareli Kek ya da Zebra Kek mi?

Hareli Kek



Efendim,
Dün mutfakta biraz mesai yapmıştım ve yaptıklarım arasında Hareli Kek & Zebra Kek te vardı.

Bu keki Blog açıldığı dönem yayınlamıştım 2005 yılıydı.

Ama ben 2000 yılından beri bu keki yaparım.
Çok hafif bir kek olur ve görüntüsü itibari ile her zaman beğeni alırdı.
Hala aynı beğeniyi alıyor sanırım.


Bir de ismi bizim blog dışında her yerde "ZEBRA KEK" olarak geçiyor:)


hareli kek


Birçok sitede yapıldı bu ve benzeri tarifler yayınlandı ama genel olarak Zebra Kek diye yapılıyor adlandırılıyor hem yerli hem de yabancı bloglarda.

Ama benim tarifimde Hareli Kek denmişti ve ben halen öyle ifade ediyorum:)



IMG_4705


Blog açıldığında bende dijital makine yoktu ve oğluşumun 2. yaş gününde çekilen bir resmi paylaşabilmiştim ancak.

Şimdi ise güncelleme yapayım dedim, hoş yine dijital makinem yok:)
Zira bozuldu ve birisi tamir edebilirim dedi bakalım 1,5 aydır beklemedeyim umarım parçası bulunur ve tamir olur.

Bu resmi dün sevgili günşekerlerimden Esra cığımın makinesi ile çektim sağ olsun makinesini bana bir gün diye verdi oldu 3 ay hala bende:))



Zebra kek


Tarifi yine seneler önceki posttan kopya yaparak ekliyorum.

• 7 kahve fincanı toz şeker
• 4 yumurta
• 3 kahve fincanı sıvı yağ
• 1 şişe soda
• 9 kahve fincanı un
• 1 paket kabartma tozu
• 1 paket vanilya

1. Şeker, yumurta ile çırpılır
2. Daha sonra geri kalan sıvı malzemeler sırasıyla eklenir ve en son kuru malzemeler eklenir karıştırılır.
3. Karışım 2'ye ayrılır. Yarısına 1-2 çorba kaşığı kakao koyulup çırpılır
4. Yağlanmış yuvarlak borcama (ölçüler büyük boy borcam ( Ø:32 cm) içindir. Küçük borcam Ø: 26 cm)var ise yarım ölçü yapılacak)
5. Hamurlar 2 ayrı kâseye ayrılır
6. Önce kakaolu kek hamurundan 1 kepce cok yavas tepsinin tam ortasına dokuyoruz.
7. Daha sonra sade hamurdan ilk döktüğümüz harcın tam ortasından 1 kepçe dokuyoruz
8. Kek hamuru bitinceye kadar işleme devam edin.
9. Böylece hareli bir karışım meydana geliyor.
Önceden ısıtılmış fırında (175 C) de ortalama 40 dakika pişirilir.



sayfa2


Benim püf noktalarım
Ben yaparken fark ettim ki kepçe ile karışımı dökerken altından da diğer tarafa damla akıyor.Bu da hareleri bozuyor. Bunu önlemek için yanıma havlu kâğıt alıyorum ve kepçeye hamuru alıp elimle altını iyice sıvayıp temizliyorum sonra tepsiye dokuyorum bu sayede alttan damlama olmuyor.

Dökme işlemi çok yavaş olmalı aksi takdirde hareler çabuk yayıldığı için dağılıyor ve şekilsiz oluyor halkalar

Afiyet Olsun
Figen Karavaş




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...