23 Şubat 2010 Salı

Kurubiber ve Kurupatlican dolmasi

Merhaba

Gectigimiz gunlerde Yemekbiz yahoo gurubumuzda kurupatlican dolmasi tarifi uzerine paylasimlarda bulunduk. Ben benim bildigim tarifi paylastiktan sonra hatta son paragrafta yazarken canim istedi demistim :))
Bugun yaptim tarifimi. Goruntuledim ve blog dostlarimizla paylasmak istedim.
Ben kurupatlican dolmasini G.Antep'li bir arkadasimdan ogrenmistim.
Ogrendigim sekli ile yaziyorum.

Malzemeler:

1 dizi kuru patlıcan,
1/2 kilo orta yağlı kıyma ( hatta antepliler bicak kiymasi kullanirmis),
1 büyük kuru soğan,
4-5 dis ezilmiş sarımsak,
1 su bardağı pirinç,
1/2 su bardağı bulgur,
1 yemek kaşığı domates salçası,
1 yemek kaşığı acı(tatli) biber salçası,
1 yemek kaşığı nar ekşisi, biraz su, karabiber, tuz, kimyon, 1 tatli kasik kadar sumak, kurunane.

Uzerine sos yapiyorlar ayrica.
1 yemek kaşığı salça,
4 yemek kaşığı sıvı yağ,
Kaynar su
(ben yapmadim bu aksam)

Kuru patlıcanları kaynar suda tencerede 15-20 dakika kadar kaynatın. Cok sert kalmasin, cok da yumusamasin. Hazirladiginiz icle patlicanlari doldurun. Ben patlicanlari doldurunca acik agizlarini birbirinin icine sokar gibi yaparim, boylelikle pisince ic sisince disari cikmaz.
Posted by Picasa


Sonrada uzerine sosu dokup pisirin.(arzu ederseniz) Eger tane sumak bulursaniz 1 yemek kasigi kadar tane sumagi bir bardak kaynar suyun icine atin, demlensin. Pisirme islemine baslarken bu sumakli suyu uzerine gezdirin.

Inanilmaz lezzet veriyor.

Afiyet olsun.

Zeynep .





Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...