17 Mayıs 2009 Pazar

HARELİ KEK - NOSTALJI

Merhaba
Bundan tam 4 sene once sevgili Figen ve ben blogumuzu olusturma karari vermistik.
O tarihlerde sizlerle ilk paylastigimiz tariflerden biriydi "Hareli Kek".

Uzun bir sure gecmis degil mi? Tam 4 sene becerilerimizi, ogrendiklerimizi denediklerimizi sizlerle paylasabilmek beni ve Figen'i hep mutlu etti.

Bugunu blogumuzun dogum gunu ilan ettim ben :)
Sevgili Figen'i ve kendimi kutlamak istedim nedense.

Paylasimi seven tum dostlarimizla kutlamak istedim.
Sizlerle tanistik bu blog sayesinde, nice dostluklar olusturduk.
Sizleri seviyoruz Yemekbiz dostlari.
Ilginize tesekkur ediyoruz.

Zeynep M. Tore & Figen Karavas


Sevgili Figen'in Hareli Kek tarifi yeniden sizlerle paylasmak istedim.

Hareli Kek:

Arkadaslar dedim ya bende henuz dijital makine yok ..

Bu sebeple gecen sene oğlumun 2. yas gunude yaptıgım ve kardesimin cekmiş oldugu Hareli Kek im vardı elimde resimli olarak. Mail grubumuzda da cok sevilmisti. Bugun de tarif benden olsun dedik.

Malzemeler;
7 kahve fincanı toz şeker
4 yumurta
3 kahve fincanı sıvı yağ
1 şişe soda
9 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

  • Şeker, yumurta ile çırpılır
  • Daha sonra geri kalan malzemeler eklenir
  • Karışım 2'ye ayrılır.Yarısına kakao koyulup çırpılır
  • Yağlanmış yuvarlak borcama (ölçüler büyük boy borcam ( Ø:32 cm) içindir. küçük borcam Ø: 26 cm)var ise yarım ölçü yapılacak)
  • Hamurlar 2 ayrı kasededir.
  • Once kakaolu kek hamurundan 1 kepce cok yavas tepsinin tam ortasına dokuyoruz.
  • Daha sonra sade hamurdan 1 kepçe dokuyoruz
  • Kek hamuru bitinceye kadar işleme devam edin.
  • Böylece hareli bir karışım meydana geliyor.
    Önceden ısıtılmış fırında (175 C) de ortalama 40 dakika pişirilir.


Benim püf noktalarım
Ben yaparken fark ettim ki kepce ile karısımı dokerken altından da diğer tarafa damla akıyor..Bu da hareleri bozuyor. Bunu onlemek için yanıma temiz bir bez ıslatıp koyuyorum.Kepceye hamuru alıp elimle altını iyice sıvayıp temizliyorum sonra tepsiye dokuyorum bu sayede alttan damlama olmuyor.
Dokme işlemi cok yavas olmalı aksi taktirde hareler cabuk yayıldığı için dagılıyor ve sekilsiz olur halkalar

Afiyet Olsun
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...