1 Ekim 2008 Çarşamba

Revani Tatlisi ve Iyi Bayramlar

Merhaba

Iyi bayramlar olsun hepimize...


Uzun zaman oldu blogumuza birseyler yapip koyamadim ben. Sevgili Figen sagolsun, cok guzel tarifleri paylasiyor blog dostlarimizla.

Bayram geldi, hepimizin mubarek olsun bayrami.

Bu bayram vakit yetersizliginden ne hazirlayim tatli diye dusunurken revani yapayim dedim, diger hamur isi tatlilara gore daha hafif olsun istedim. Arife gunu aksam yaptim. Lezzetli oldu. Blogumuza baktim revani tarifi paylasmamisiz sizlerle. Biraz once misafirleri ugurladim, hemen blogda tarifi sizlerle paylasmak istedim.

Malzemeler

  • 6 adet yumurta
  • 1.5 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Kabartma tozu
  • Limon kabuğu rendesi veya vanilya

Şerbeti İçin

  • 5 su bardağı su
  • 6 su bardağı toz şeker
  • Yarım limon suyu

Yapılışı

  1. Yumurtalarla toz şekeri iyice çırpın. Yoğurt , Sıvı yağ, irmik ve un katılır.
  2. En son kabartma tozu eklenerek karıştırılır.
  3. Tepsi yağlanarak çırpılan hamur dökülür.( Ben buyuk firin tepsisi kullandim. ) Üzeri iyice kızarana kadar pişirilir. ( firini onceden isitmadim, 175 C de pisirdim)
  4. Serbeti ilik olarak revani pisince dokulur.
  5. Istediginiz sekilde servis yapiniz.

Afiyet olsun


Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...