20 Mart 2008 Perşembe

Kayısılı Kurabiye Dilimleri































































Bu tarifi dün yaptım.

Uzun zamandır ilk kez dün evdeydim ve işim yoktu ( ev işlerinin dışında) hemen bir şeyler yapayım fırsat bu fırsat dedim.

Bu tarifi çok sevdim. Dun fırından çıktıktan 10 dk. sonra alıp bakayım tadına dedim. Aman Allah’ım henüz soğumamış ılık nasıl güzeldi nasıl bana iyi geldi.

Sadece çok tatlı sevmiyorsanız daha az şekerli seviyorsanız iç harcına kullandığımız şekeri azaltabilirsiniz.

Tarif aşağıda.


Bence yapın mutlaka ,çok güzel bir lezzet.

Kıyır kıyır o hamurun lezzeti beni çok cezp etti.





Malzemeler




Hamur karışımı için;


• 2 su bardağı un

• 1 su bardağı tozşeker

• 1 çimdik tuz

• 1 paket margarin (oda ısısında)

• 1 su bardağı Hindistan cevizi

• ½ paket karbonat (10 gr) Vanilya poşeti gibi olanların yarım paketi



İç malzemesi için;

• 2 su bardağı kuşbaşı kesilmiş kuru kayısı ( ben 300 gr. Kullandım)

• 1 su bardağı su

• 1 su bardağı tozşeker

• 1 tatlı kaşığı tarçın

• Ben ayrıca ceviz de kullandım



Yapılışı;

İç malzemenin hazırlanması;



1. Suyu, şekeri ve kayısıları bir tencereye koyup tüm suyunu çekene dek pişirelim.

2. Soğuyunca içine tarçın ekleyelim ve karıştıralım



Hamur malzemesinin hazırlanması;



1. Un hariç tüm malzemeyi karıştıralım

2. Unu karıştırıp pütür bir hamur yapalım

• Hamur normal hamur olmayacak elde dağılan pütür pirin. Tanesi dediğimiz şekilde olacak, korkmayın öyle olması gerekiyor.



• Ben kare küçük borcamda yaptım tam geldi. Kalıbınızı yağlayın



• Pirinç kıvamındaki hamurunuzun yarısını taba yayın elinizle hafifçe üstünden basın düzeltin



• Kayısılı harcı içine yayalım, kalan hamuru da harcın üzerine yayalım elimizle düzeltelim.



• 170 derece fırında 15-20 dk kadar pişirelim





Afiyet olsun.


Figen KARAVAŞ







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...