21 Kasım 2007 Çarşamba

Mısır Unlu Hamur Kızartmaları





Sanırım yavaş yavaş evde kalmaya alışıp bunu avantaja dönüştürmeye başladım, zira 4 gündür sabahları önce yürüyüş sonra aletli egzersiz yapmaya başladım. Toplam 1 saatimi alıyor şimdilik. Sonra evime gelip diyet kahvaltımı yapıyorum.
En azından evde geçireceğim bu zamanı yararlı kullanayım istiyorum ki yürüyüşe başladığımdan beri nasıl rahatladığımı anlatamam. Evet, ilk günler çok ağrılı geçiyor, ancak yılmak yok:)

Bu tatlıyı Salı günü yaptım.
Bana 3 aydır yaptığım diyetimi bozduran ikinci tatlıdır efendim:)
İlki malum geçtiğimiz bayramda yediğim ev baklavamız.
Bu tatlıyı Salı günü yaptım. Kızartma ve üstüne şuruplu bir tatlı olmasına rağmen son derece hafif geldi bana ve nasıl beğendiğimi anlatamam.
Bu ölçülerden 3 kişilik bir aile için fazla çıkıyor, isterseniz yarı ölçü yapın derim.

Ben tariflerde “gr.” Ölçüleri daha çok seviyorum daha net oluyor.
Bu sebeple tarifi yaparken hem kendim hem de sizler için bardak ölçülerini “gr.” Olarak ta tarttım siz nasıl isterseniz o şekilde ölçerek yapın.

Tarif Kasım ayı Lezzet Dergisine ait.


Mısır Unlu Hamur Kızartmaları

Malzemeler
• 1,5 Su bardağı un = 205 gr.
• Yarım su bardağı mısır unu = 50 gr.
• 2 çorba kaşığı pirinç unu = 40 gr.
• 100 gr. Tereyağı
• 1çorba kaşığı toz şeker
• 6 adet yumurta
• 1 paket vanilya
• 1,5 su bardağı su
• Kızartmak için yağ- üstü için pudraşekeri

Şurup İçin;
• 4 su bardağı şeker
• 6 su bardağı su
• 1 çorba kaşığı limon suyu

Yapılışı
• Önce şurup için su ve şekeri kaynatalım, limon suyunu ekleyip ocaktan alalım.
• Mısır unu, un, vanilya ve pirinç ununu bir kaba eleyin. Şeker ve bir tutam tuz ilave edip harmanlayın.
• Tereyağını tencerede eritin.1,5 bardak suyu ekleyip kaynatın
• Unlu karışımı ilave edip 10 dk. Kavurun
• Ocaktan alın, ılınınca yumurtaları ekleyin ve iyice karıştırın
• Hamuru bir sıkma tabancasına ya da sıkma torbasına koyun, varsa tulumba tatlısı ucu takın veya başkaca geniş ağızlı uç da olabilir.
• Yağı kızdırın ve hamuru uzun şekillerde tencereye sıkın.
• Hamurlar kızarınca sıcakken hemen şurubun içine atın 5 dk. Kadar bekletip alın
• Üstüne pudraşekeri serpip servis yapın


Afiyet olsun,
Figen Karavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilis...